när jag blir stor ska jag ha ett stort bröllop och bo i slott..

dansade med s idag. har letat efter mitt bankkort ööver allt som jag tappade bort i fredags..hah hittade det inte men ringde och spärra så ska få ett nytt nu :)
har tänkt på en grej. alla drömmer ju typ om att hitta den rätte, ha ett stort vackert bröllop och massor med underbara barn. bo rikt och få all kärlek och ett helt sjukt kul jobb. visst drömma går ju, men vafan. har ni nånsin tänkt på verkligeheten? titta på den bara en liten stund. tänk efter..verkligheten är långt ifrån så som vi tänker oss den. försök se på världen med nya ögon. du drömmer om att skaffa barn, få ett bra och kul jobb. en toppenman som finns för dig hela tiden? ändå så kanske skolkar du, beter dig illa och tänker. 'amen vafan. det löser sig!' hm, ja det kanske löser sig när man småbråkar med vänner, tappar bort mobilen. blir utskämd. gör sönder tröjan man köpt för dyra pengar. men det betyder inte att allt löser sig? vill du ha ditt jobb. plugga! vill du ha en fin man. se till att vara en fin människa? det är kanske inte så lätt i alla lägen. men försök? inte för min skull. utan för din egen. jag vill inte krossa drömmar..jag vill inte att ni ska börja tänka deppigt på erat liv..jag vill bara att ni ska börja tänka er för. visst det är inget fel med att vilja bo i slott och få hundra tusen i månadslön. får man det är det ju skitbra. men glöm inte att det..hm, är en bit till att få. ska man få det måste man kämpa ganska hårt. och ha bra förutsättningar också.
min dröm är ju typ att få ett jobb som läkare och adoptera två tvillingdöttrar..haha lycka till. jobbet kan jag glömma direkt. men jag ska försöka. försöka till den högsta grad att uppfylla min dröm och det vill jag att ni också ska göra. men bli inte besvikna om ni inte klarar allt. för det gör ingen.
ge aldrig upp.
pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0