vi föds som orginal och dör som kopior

har tänkt på en grej. tyck som ni vill, men är det bara jag som tycker att det är få som vågar gå sin egen väg ? alldeles för få.
alla kopierar varandra..när vi föds är vi bara oss själva. ingen annan. och desto äldre man blir, desto mer tar man åt sig. desto mer blir man som alla andra. man försöker ju passa in. jojo men asso, vafan våga va dig själv? våga va den du blev skapad som och inte en falsk bitch. det är ingen speciell jag syftar på och jag vet att alla tar ju åt sig, alla vill ju va som alla andra? även jag. det är väl inget fel. men jag tycker ändå man borde försöka gå sin egna väg och försöka låta bli vad andra tycker om en. svårt jo kanske. men det lönar sig nog i slutändan. sen så är det det där jag aldrig kan komma ifrån. hur ytliga alla är..visst jag skulle själv aldrig vilja va med en kille jag inte tyckte såg bra ut. man kan ju fan inte va med nån som man typ äcklas av. men ändå. det är ju hemskt att se hur folk sågas pga av sitt utseende när man egentligen borde behandla de lika. jag snackar inte bara om kärleken. utan även bland vänner. tänk efter lite, välj ut en av dina vänner som du tycker ser bra ut. blev du kompis för att hon/han är så grymt snygg ? hm, nej? tänker ni. och nej kanske inte. det är kanske rätt. men skulle ni blivit kompis med denna om hon/han inte hade sett något bra ut alls. om hon/han hade sett ut som..ja vafan ska jag säga. som en idoit? kanske lite fel formulerat. men hade ni verkligen det? hade ni ens velat närma er om hon/han sett konstig och kanske äcklig ut..antagligen inte. vet inte varför jag skriver det här. kanske för att jag vill att ni ska tänka. kanske för att jag försöker få mig själv att tänka. det är svårt..men tänk på det bara. tänk lite. snälla. såga inte folk pga av hur de ser ut..
aja nu ska jag träna.
pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0