måste offra för det jag verkligen vill ha

jag har fått frågan om jag tror på Gud oräknliga gånger, antagligen för att jag alltid bär ett kors runt halsen men jag tänkte besvara den frågan hära så jag slipper mer frågor haha.
JA jag tror på Gud. jag tror absolut inte att han är en skäggig gubbe uppe i himlen som skapat allt men jag tror han finns, som ett stöd för de som behöver. han finns i luften, omkring där vi andas och han tar alla på allvar, vare sig de tror eller inte. jag har bett till honom så många gånger och det hjälper. jag får aldrig lösningen i handen men jag får alltid en chans att lösa sakerna jag behöver hjälp med. den kan vara från att en kompis kommer och stöttar mig till att göra det jag borde, till att jag hittar en chans att få ihop pengar jag är skyldig nån. men det är alltid han som ger mig chansen.
JA jag ber till honom. jag ber, men får bara det jag verkligen behöver uppfyllt. aldrig så att jag ber om ett par nya skor och finner dem vid dörren nästa dag, utan om jag verkligen ber för något. om..tex kärlek? haha vet inte vad jag fick det ifrån, men om jag då verkligen tror jag jag kan få det och om jag verkligen ber för det. inget annat. då, då kan jag få en chans till kärlek. men inget blir serverat på silverfat. jag måste offra nåt för det också.
/ L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0