pappa. jag vill tatuera mig..

jag kommer in i köket & ser min pappa sitta vid bordet med en tidning. det första jag tänker är "shit jag palla inte honom jag går upp igen" men sen kommer jag på en sak.
jag - pappa?
pappa tittar upp från tidningen med ett förvånat uttryck. (jag tilltalar honom aldrig) - öh..jaa?
jag- jag vill tatuera mig.
pappa - du har inte råd. säger han och han tittar ner igen
jag - men om jag sparar min månadspeng?
pappa - man måste ha underskrift.
jag - nej jag vet en som skaffa utan det..
pappa - men då stämmer jag dem.
jag - då stämmer jag er på rätten av min egna kropp. mamma garvar lite.
pappa - okej gör det du. jag ser framemot att ta den domstolen. säger han viker ihop tidingen och går ut.

jag tolkar det där som att jag antagligen aldrig får tatuera mig..haha men shit jag trodde han skulle bli skitförbannad..det där va nog det första samtalet jag har haft med min pappa på flera år. haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0